News - Olymel L.P.
Skip to main content


An excellent source of information

In keeping with its ambition to feed the world, Olymel maintains relations with various publics, such as its business partners, customers, employees, suppliers, the media and consumers. In its communications, the company strives for the highest possible level of transparency and adheres to a policy of openness in order to ensure its choices, orientations and achievements are better understood.

INFORMATION :
Stéphanie Quintin
Director of Corporate Communications
Cell phone: (514) 216-2961

Published 6 May 2024

What's the best way to enjoy a hot dog? Quebecers have decided!

News

As part of Quebec Steamie Day, initiated by comedian Mathieu Dufour and supported by the famous Lafleur sausage brand, Quebecers gave their opinion on a question that has long divided the province: steamie or toastie?

Published 19 April 2024

Closure of Olymel's Saint-Jean-sur-Richelieu plant and redeployment of operations to neighbouring plants

News

It is with regret that Olymel management announces the definitive closure of its Saint-Jean-sur-Richelieu plant, which processed mainly poultry products, but also a few pork products.

This decision comes against a backdrop of falling production volumes, which has led the plant to operate at only 40% of its operational capacity. A reorganization of production within the Olymel family will enable operations to be redeployed to neighbouring plants with residual capacity to handle these volumes.

Published 7 February 2024

L'engagement communautaire : une raison d'être chez Olymel qui a reversé en 2023 l'équivalent de plus de 1 740 000$ à des organismes locaux

News

St-Hyacinthe, le mercredi 07 février 2024 — Olymel annonce avoir reversé en 2023 l'équivalent de plus de 1 740 000$ en dons et commandites à des organismes locaux et se dotera, au printemps 2024, d'une nouvelle politique en la matière afin de maximiser son engagement dans la communauté.
Pour Olymel, l'implication dans la communauté est au coeur des priorités de l'entreprise, une valeur présente dans son ADN depuis la création de l'entreprise.
« Nourrir le monde en pensant à demain » c'est assurer l'accès à des produits alimentaires de qualité, à la fois sûrs, nutritifs et respectueux de l'environnement. Cela passe aussi par l'engagement auprès de ceux qui en ont le plus besoin et l'organisation d'événements caritatifs pour soutenir les causes qui lui tiennent à coeur.